Streetstival. Festival uličnega dela.

Piše se četrto leto. Tradicija. Za vse ulične delavke_ce, tiste, ki ulično delo od blizu ali daleč podpirajo, pa študente_tke, mlade, prostovoljke_ce, ki v drugačnosti uličnega dela prepoznavajo njegov potencial. O uličnem delu smo pisali prešnji mesec

Tokrat pa izpostavljamo izziv leta – kako narediti online event, ohraniti vajb, vsebine, tržnico praks, mala darila za vse prisotne … Ekipa mladinskih delavk_cev štirih organizacij je odkrila eno izmed možnih poti. To je naša izkušnja, izkušnja Streetstivala 2020:

  1. Interaktivnost, metode, orodja, dinamika … Kot organizatoriji imamo moč in odgovornost, da iz online dogodkov naredimo nekaj več kot serijo krajših in daljših predavanj. Načini, ki smo jih mi uporabili: serija krajših prispevkov in daljši čas za vprašanja iz publike, delo v skupinah z moderatorji, ki poročajo, daljše poglobljeno predavanje, predstavitve praks in poglobljena moderirana diskusija. 
  2. Nemogoče je mogoče ali drugače, izkoristiti gre prednosti spletnih dogodkov. Npr. vključitev gosta iz tujine (sicer z omejenim budgetom ni možno), večje število udeležencev (nam je Zoom na koncu izpisal 130 registriranih posameznic_kov).
  3. Dovolj dolgi odmori + neformalni moderator = glasba, sproščeni pogovori, mreženje, pozdrav vsem, ki se na novo vključijo … Odmori niso enaki kot sicer, ko se vnamejo burne debate in se pletejo neprecenljive mreže, poznanstva. Pa vendar smo skušali nekaj tega vzdušja prenesti tudi na online. 
  4. Testing scenarija z vsemi ključnimi akterji – moderatorki, tehnična podpora, glavni govorci, vsebinska podpora … Mi smo si odgovorili na ključna vprašanja: znak za začetek, delo v skupinah, kam kopirati komentarje in vprašanja s FB, ali se me dobro sliši, ali imam v redu postavljeno kamero, odjavna špica … Po dveh urah smo vsi poznali scenarij in svoje vlogo pri tem, da bo naslednji dan scenarij tekel po načrtu. 
  5. Namesto fizičnega prostora spletna orodja in platforme. Tutoriali in izkušnje so nas vodili k uporabi Zoom pro, plačljive verzije, ki nam je omogočila live stream, delo v manjših skupinah … Izbira primerne platforme ni samoumevna, zato je pomembno vložiti čas za raziskovanje različnih orodji. 
  6. Nujna je tehnična podpora iz računalniškega foha. Ta vključuje: dobro internetno povezavo, računalnik, ki omogoča stream, OBS program za pred, med in po stream-u (npr. napovednik, odmori), predvajanje vnaprej posnetega videa na Zoomu, odprto telefonsko linijo za vse tehnične težave …
  7. Med vsebino in tehnično podporo? Super se nam je izkazalo, da je na dan dogodka s tehnično podporo sodelovala oseba iz ekipe, ki je poznala potek, vse detajle dogodka, “letečka”. 
  8. Baza naj bo v istih prostorih. Tako je vmesna, hipna, nujna komunikacija mnogo lažja, manjši zapleti pa udeležencem niso vidni. Pri nas smo bili skupaj tehnična podpora in “letečka” ter moderatorki. Seveda z maskami.
  9. Male stvari štejejo. Zbornik, kuli, zvezek, značko, kavo, čaj, piškote itn. je udeležencem možno poslati tudi po pošti. Zjutraj odpreti nabiralnik in zagledati nepričakovan paket? Neprecenljivo! P. S. za pakiranje predlagamo reciklažo npr. Plakatov, na katerih so se rojevale neprecenljive ideje. 
  10. Eksperimentiranje, napake, kiksi, testiranje … vse to je del nove izkušnje. Možen moto? Če gre kaj narobe, lahko zmrznemo in krivimo internetnega ponudnika za slabo povezavo zaradi vzdrževanja omrežja :).

In najpomembnejše, ekipa. Hvala vam – Maruša J. in Maruša A. (Združenje Sezam), Evelin (Mladi zmaji), Dominik (Mladinski svet Slovenije) in Neja, Anja Manja, Tina, Sara, Manneira, Dora, Barb (Bobovska zasedba)! Bilo je nepozabno!

-Nežka